Головна » Файли » Робота бібліотекаря

Прес-калейдоскол» «У книзі відкриваємо світи».
26.04.2013, 23:16

Велика-бо користь від навчання книжного.

Книги, мов ріки, які наповнюють собою увесь світ;

це джерело мудрості, у книгах - бездонна глибина.

«Повість минулих літ»

 

Мета. Прищеплювати інтерес до книг, активізувати й стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів, розширювати їхній кругозір, розвивати самостійність і творчість, логічне та образне мислення; учити вести дискусію, викла­дати й обґрунтовувати власну думку.

Вступне слово бібліотекаря.

Шановні учні! Сьогодні в нашій бібліотеці свято книги - «прес-калейдоскол» «У книзі відкриваємо світи». Ми з вами поведемо розмову про книгу, яка є неви­черпним джерелом знань. Книга відкриває перед людьми безмежний світ. Протягом усього життя ми звертаємося до неї. З дитячих літ книжка допомагає нам зрозуміти оточуючий світ. Вона відкриває небачені обрії, допомагає зрозуміти історію народу, розкриває таємниці природи, життя; книга допомагає всім нам у навчанні й ви­хованні, збагачує знаннями, зміцнює волю, про­буджує мрію.  Вона - мудрий друг, який, не вміючи говорити, розказує про незвичайні пригоди й подорожі, про чудеса, про навколишній світ. Нерідко книга, прочитана в дитинстві, залиша­ється в пам'яті на все життя. Книжка відпові­дає на безліч запитань і сама .вміє запитувати.

Як часто ми не усвідомлюємо справжньої ціни і вартості книг, з яких черпаємо наснагу до пра­ці і творчості, любові до життя. Адже книга у всі віки була, є, і буде духовним скарбом нації, джерелом її немеркнучої історії. Скільки б літ не виділила доля людині, скільки б поколінь не пройшло вздовж і впоперек безмежними просто­рами України, кожен із сущих залишить свій не­повторний слід в історії держави, в історії краю, в історії роду, залишиться у пам'яті нащадків. А вони в майбутньому перегорнуть сторінки на­писаних і ненаписаних книг, впишуть рядки із своєї біографії. Так було, так буде завжди.

Для того щоб навчитися самостійно здобува­ти знання, розшукувати додаткову інформацію, важливо вміти користуватися книгою. Щоб ви переконалися, що читання книг - це насолода й відпочинок, що книга - це велика духовна цін­ність, запрошуємо вас до спілкування на тему: «Що для мене книга

Філософська хвилинка «Мікрофон»

(мік­рофон передається по черзі кожному учневі для висловлювання про значення книги в його житті).

Бібліотекар. Із ваших відгуків про книгу видно, що вона займає важливе місце у житті кожного. Люди здавна прагнули до краси й на­магалися оточити себе красивим. Так виникло мистецтво. Відтворюючи життя у певній фор­мі - чи художнього твору, чи живопису, чи му­зики, скульптури - митці намагаються не лише повідомити про щось, а й вплинути на людські почуття, прославити красу й добро, засудити потворне. Тому художні твори в усі часи мали суспільне призначення, їх не могли обходити болючі проблеми людей, народу, нації. За допо­могою книг можна помандрувати в різні кінці світу, побути в минулому й зазирнути в майбут­нє, навчитися розрізняти добро, зло, запобігати помилкам, а можна й просто насолоджуватися словом. Для того щоб ви, учні, більше дізна­лися про книги і їх значення, в читальній залі бібліотеки оформлена книжкова виставка «Кни­га - джерело пам'яті, історії, знань та духовнос­ті українського народу».

По цій книжковій виставці ми з вами прове­демо огляд-панораму...

(Бібліотекарем проводиться огляд-панорама книжкової виставки «Книга - джерело пам'яті, історії, знань та духовності українського наро­ду» за розділами:

1.   «Книга - джерело пам'яті»;

2.   «Книга-джерело історії»;

3.   «Книга - джерело знань»;

4.   «Книга - джерело духовності».

Бібліотекар звертає увагу і на тематич­ні полички, які оформлені в читальному залі: «У книги люди, наче бджоли в соти, знесли чудо­вий чародійний мед», «Наша історія у книзі»).

Гімн книзі «Її величність Книга» (Юні книголюби зачитують вислови видат­них людей про книгу, які є епіграфами до заходу і книжкових виставок. Пропонують і глядачам у гімн книзі розповісти вірші, легенди, вислови видатних людей про книгу). (Звучать виступи учнів).

Ведучий. Далі наше свято проходитиме у фор­мі турніру, під час якого ви зможете виявити свою ерудицію, знання літератури, особливих термінів.

У турнірі беруть участь дві команди: «Кру­гозір» і «Книголюб». Турнір проводитиметься у кілька турів. Після кожного з них шановне журі підбиватиме підсумки. (Представлення команд і журі). Переможці будуть нагороджені почесним дипломом.

Перший тур. «Історична розминка»

(Учасникам потрібно назвати авторів та їхні твори, назви яких носять імена історич­них постатей. Відповідають команди по чер­зі. Перемагає та команди, яка назве більше творів).

Другий тур. Літературна вікторина

«Книги — дивовижний сад, де кожен шукає плоди на свій смак» (Ведучий задає запитання з літератури. Переможе та команда, яка дасть більше пра­вильних відповідей).

Третій тур «Книга — джерело знань»

 Вам  не раз доведеться звертатися до таких науково-пізнавальних книг для поглиблення знань, і тому вміння спілкува­тися з ними має велике значення.  

Завдання третього туру - визначити, які проб­леми, розкривають дані книги. Знайти цікавий епізод і познайомити з ним інших учнів (час для виконання завдання - 3 хвилини). Вигра­ють ті школярі, які зуміють дати правильні, ґрунтовні відповіді. Весела перерва:«Хочете жити на втіху, частіше помирайте від сміху». (Учні розповідають гуморески, анек­доти, цікаві епізоди зі шкільного життя).

Четвертий тур. Розумова гімнастика:

 «Де розумом не дійду, то в книжці знайду». Робота з довідковою літературою: пояснити значення фразеологізмів, крила­тих висловів, іншомовних слів;  пояснити тлумачення слів;  підібрати синоніми до слів;  пояснити походження імені,   (Учасникам команд на картках подаються завдання. Треба дати правильну відповідь на питання. Відповідь можна знайти в запропоно­ваних командам книгах. Учасники команд, які дають правильну відповідь на завдання без до­помоги книг, одержують додаткові бали).

П'ятий тур «Я — тобі, ти — мені» (Команди задають по черзі запитання одна одній на літературну тематику, які вони підготували вдома (по 4 питання). Команди обговорюють запитання й дають ґрунтовну відповідь ).

Шостий тур «Презентація книги»

(Домашнім завданням  команд було зробити рек­ламу книги

одного з видатних письменників).

Сьомий тураукціон домислів «Дивосвіт скарбів книжкових»

Перевірка розумової та пізнавальної діяльнос­ті учасників команд.

(Бібліотекар читає запитання, у деяких за­питаннях є помилки. Учасники команд повинні внести поправки й дати правильну відповідь. За правильне доповнення чи виправлення інша команда Може одержати заохочення у вигляді додаткових балів).

Восьмий тур «Сам собі режисер»

Для емоційної розрядки й заміни виду діяль­ності учасникам команд пропонується підготу­вати малюнок на задану тему.

(Малюнок учасники команд повинні готувати по черзі всією командою упродовж 5 хвилин).

Заключне слово бібліотекаря. Шановні учні! Отже, ви зрозуміли, що книга - це надійний по­мічник у житті. Адже хороша книга - ніби бе­сіда з розумною людиною, від якої ви отримуєте знання, здатність розуміти життя, відповіді на всі запитання, духовні надбання людства. І не­хай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б сторінки з нової книги. Бажаю успіхів.

Підведення підсумків журі.

(Журі підбиває підсумки й оголошує командир-переможця турніру ерудитів).

Акція «Книга в дарунок школі»

(Учні дарують книги бібліотеці).

Визначення бібліотекарем найактивніших чи­тачів бібліотеки й найкращого читача бібліоте­ки серед учнів даного класу.

Вручення диплома команді-переможцю турні­ру ерудитів «У книзі відкриваємо світи».

Вручення диплома кращому читачеві бібліо­теки «Кращий читач бібліотеки»

 

Категорія: Робота бібліотекаря | Додав: uthitel
Переглядів: 1257 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]