Головна » Файли » Шкільні предмети » Хімія

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНА ГРА З ХІМІЇ: "ЗОРЯНА ОДІСЕЯ" 8-11 класи
25.04.2013, 00:12

       "ЗОРЯНА ОДІСЕЯ" 8-11 класи

МЕТА ГРИ: Прищепити любов до хімії.

ОБЛАДНАННЯ: Малюнок невідомої планети, розділеної на стільки секторів, скільки команд бере участь у грі. Кожний сектор поділений на стільки частин, скільки конкур­сів. Шолом, в якому конверти з питаннями, набір букв для складання слова "скафандр", хімічні реактиви для дослідів.

СУТЬ ГРИ: За правильну відповідь команда закриває одну частинку свого сектору. Перемогу одержує той, хто швидше закриє свій сектор. Прийняти участь у грі можуть учні з різним рівнем знань тому, що питання у грі різної складності.

    ВЕД. 1. Добрий день, дорогі друзі! Ми запрошуємо вас у цікаву подорож до далекої планети, яка ще навіть не має назви, а має тільки білі плями, які вам треба закрити правильними відповідями на запитання.

ВЕД. 2. Ще задовго до першого польоту людини у космос (а хто пер­ший космонавт?), який відбувся у 1961 році, почалась робота по форму­ванню першого загону космонавтів, який створювався з кращих льотчиків випробувачів.

ВЕД. 1. Ми з вами також вирушаємо у зоряну подорож і для цього про водимо спец набір екіпажів-команд. Прийняти участь у грі можуть всі бажаючі, ми набираємо три команди.

ВЕД. 2. Відбір буде проходити у вигляді аукціону, де запитання ма­ють різну вартість. Кожний, хто правильно відповідає, той є членом екіпажу.

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ П' ЯТЬ ШКОЛЯРИКЇВ.

1.Який метал алхіміки називали металом Місяця?          (Алюміній, Срібло, Мідь)

2.В народі кажуть: "Один грам цієї речовини рослинного походження вбиває коня". Назвіть цю речовину.

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ ЧОТИРИ ШКОЛЯРИКИ.

2.Катион,аніон-це Йони. Чим вони відрізняються?

3.Туман, лід, сніг, хмара. Що об'єднує ці слова?

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ ТРИ ШКОЛЯРИКИ.

1.Чому лист зелений?

2.Самий розповсюджений оксид?

   ВЕД.1 Екіпажі набрані і ми вирушаємо в політ. Поки екіпажі  будуть у польоті, завдання болільникам – придумати назву невідомої планети.

Оголошується керівник польоту – вчитель хімії (прізвище),помічник польоту.

    ВЕД.2. Гру починає екіпаж, який дав відповідь на запитання вар­тістю  п’ять школяриків.

Включаємо першу космічну швидкість. Ви ще відчуваєте тяжіння Землі, тому для відповіді можете використовувати допомогу землян.

ЗАПИТАННЯ НА " ЗАСИПКУ".

"5” В Італії поблизу Неаполя є "Собача печера". Дорослі люди мо­жуть знаходитись в ній скільки завгодно, а от собаки, коти та інші низькорослі тварини задихаються, гинуть. Чому?

/Наявність вуглекислого газу/

"4" Таблиця Д. І. Менделєєва все більше заповнюється новими елемен­тами. Ці елементи, які займають останні клітини, не природні, а створені людиною штучно, в деяких випадках - за допомогою ядерних перетворень. Як називають ці елементи?

/Трансуранові/

"З" Який елемент входить до складу зубної пасти?

Перші білі плями на нашій планеті закриті.

А зараз музична пауза /номер художньої самодіяльності/.

ВЕД. 1. Включаємо другу космічну швидкість.

ЗАПИТАННЯ ІЗ ШОЛОМА.

/В шоломі конверти, в них картки-сюрпризи/

ВЕД. 1. Мені здається, що корабель знижує швидкість.  Що трапилось?

ВЕД. 2. Зараз з’ясуємо. Здається на борту технічні неполадки. А де саме, нам підкажуть екіпажі, якщо зберуть слово із букв, що у конвертах.

Команди вибирають собі конверт. Завдання у конвертах - зібрати слово з букв (скафандр). Команди працюють на швидкість.

А вболівальникам в цей час роздають телеграми, які потрібно розшифру­вати. Правильна відповідь дає обраній команді шанс закрити ще один сектор. Це і є сюрприз.

 

Підсумки конкурсу.

ВЕД. 1. Одну спільну неполадку усунули, а зараз технічні неполад­ки, які потрібно усунути у кожній команді.

ТЕХНІЧНІ НЕПОЛАДКИ.

"5"              На вашому кораблі нестача кисню. Зібрати прилад, одержати кисень, довести його наявність.

"4"             У вас надлишок вуглекислого газу. Доведіть, що ви видихаєте цей газ.

"З"              Ви повинні приготувати лабораторний штатив до хімічного експерименту.(Зібрати штатив)­

       Поки команди працюють - музична пауза.

             Підсумки конкурсу.

ВЕД. 2. Зараз ми перевіримо, чи створився за цей час на борту дружній колектив. До уваги екіпажів пропонується улюблена шкільна справа - КТС /колективна творча справа/. Цей конкурс не оцінюється.

ЗАВДАННЯ КОМАНДАМ:

-  пошикуватися по росту;

-  в алфавітному порядку за початковими літерами імен;

-  співаємо пісню з рухами

Мир как океан -2 р. Мир как океан В моей душе.

Радость как фонтан -2 р.

Радость как фонтан

В моей душе.

Любовь как река -2 р.

Любовь как река

В моей душе.

Мир как океан,

Радость как фонтан,

Любовь как река

В моей душе.

Дійсно, команди працюють дружньо.

   ВЕД. 1. Наше наступне завдання називається "Містер хімік, місіс хімік".

"5" Ця жінка народилась у Польщі, науковою роботою займалась у Франції, заміж вийшла за француза. Як її прізвище? (Складовська-Кюрі)

"4"  Це видатний вчений дав початок експериментальної хімії.(Роберт Бойль)

"З"                Вважають, що свій закон він побачив у ві сні і "прокинувся" відомим. Хто це? (Менделєєв)

           Підсумки конкурсу.

ВЕД.2.На орбіті вихідний. Команди складають послання на Землю. (Конкурс не оцінюється)

В цей час гра з вболівальниками.

1.      Який хімічний елемент найбільш розповсюджений у космосі?

2.      Які речовини можна назвати хімічними хамелеонами?

3.      Яку планету називають червоною?

4.      Що таке чадний газ?          

  5.Що таке свята вода?

  6.Який елемент був відкритий у космосі не на Земле?            .

  7.З чого складається головка сірника та намазка сірникової коробки?

Слухаємо послання екіпажів землянам.

Музична пауза.

ВЕД. 1. На борт кораблів надійшла гуманітарна допомога від незем­ної цивілізації. (З'являються два учні-інопланетяни) - Що ви нам привезли?

Інопланетяни: Ліки, продукти, цікаві матеріали.          ЕКСПЕРИМЕНТ НА ОРБІТІ.

Інопланетяни показують досліди:

  1.Чудове зцілення.

  2.Одержання молока.

  3.Незгоряюча хустинка. (Досліди можуть бути будь-які)

ВЕД.2.Ми включаємо третю космічну швидкість. Наша подорож набли­жається до кінця.

         

          ЗАМОРОЧКИ ІЗ БОЧКИ.

Вам дається п'ять запитань, ви можете відповісти тільки на три.

"5" 1.Закінчити логічний ряд: неон, аргон, криптон...

 2.Який метал називають небесне каміння?                                                   

    3.Які речовини є білою смертю для людини?                                                                              

    4.Для чого соду додають у тісто?

    5.Який хімічний елемент входять до складу кісток?

"4 1. Закінчити логічний ряд: хлор, бром, йод ...

    2.Який метал найбільш тугоплавкий?

    3.Який газ називають болотним?

    4.Як називається система, яка складається з олії і води?

    5.Скільки солі в організмі дорослої людини?

 

"3” 1.Закінчити логічний ряд: оксид, кислота, сіль...

    2.Щоб очистити води від розчинних в ній солей Ії треба...

    3.Хлорид натрію - це сполука з іонним чи ковалентним поляр­ним зв'язком?

    4.У якому вигляді зустрічається золото у природі?

    5.Яке молоко не піють?

          Підсумки конкурсу.

ВЕД. 1. Наша подорож завершилася. Залишилось тільки вибрати назву нашої планети. (Конкурс назв планети)

Нагородження учасників гри шкільними дипломами.

          

 

 

І місце         ДИПЛОМ

         вищого шкільного ступеня

       Нагороджується екіпаж __________________за

      успішну посадку на планеті____________(назва)

 

 

 

 

ІІ місце          ДИПЛОМ        

         середнього шкільного ступеня

       Нагороджується екіпаж__________________за

       успішне подолання земного тяжіння.

 



Категорія: Хімія | Додав: валя
Переглядів: 498 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]